Kövess minket!
Keresés
Szerzők
Kategóriák

Címkék

afonya (1) ananaszle (1) Ankle (1) Asics (1) bio (1) Boka (1) Bokaszorító (1) brownie (3) búzafűlé (1) céklalé (1) cleaneating (48) Combat (1) Compression (1) csiga (1) cukormentes (5) dieta (62) edzes (1) egeszseg (40) elsohet (1) elsonap (2) etteremteszt (1) fagyi (1) fánk (1) felkeszules (1) Fiametta (1) Fit-Active (1) Futás (3) gastro (66) gasztro (62) Gloves (1) glutenmentes (4) harmadikhet (7) harmadiknap (2) harmincadiknap (1) harmincegyediknap (1) harmincharmadiknap (1) harminchatodiknap (1) harminckettediknap (1) harminckilencediknap (1) harmincnegyediknap (1) harmincnyolcadiknap (1) harmincotodiknap (1) hatlapos (1) hatodikhet (6) hatodiknap (1) hetediknap (1) Hideg (2) huszadiknap (1) huszonegyediknap (1) huszonharmadiknap (1) huszonhatodiknap (1) huszonhetediknap (1) huszonkettediknap (1) huszonkilencediknap (1) huszonnegyediknap (1) huszonnyolcadiknap (1) huszonotodiknap (1) Hyperwarm (1) Ízületvédelem (1) kakaos (1) Kesztyű (1) kilencediknap (1) Knee (1) kocka (1) Kompressziós (1) light (60) masodikhet (7) masodiknap (1) Megelőzés (1) miri (69) muffin (1) My protein (2) Nadrág (1) negyedikhet (8) negyediknap (2) negyvenediknap (1) Nike (2) nyolcadiknap (1) otodikhet (8) otodiknap (1) paleo (3) PinkCadillac (1) pite (1) Pro (2) recept (65) répalé (1) review (7) rudi (1) sajttorta (2) Sleeve (1) SpartanRace (2) Sportsérülés (1) Steinberger (5) stories (2) szilvas (1) tábor (1) Tél (2) Térd (1) Térdszorító (1) Tights (1) tisztitókúra (5) tizediknap (1) tizenegyediknap (1) tizenharmadiknap (1) tizenhatodiknap (1) tizenhetediknap (1) tizenkettediknap (1) tizenkilencediknap (1) tizennegyediknap (1) tizennyolcadiknap (1) tizenotodiknap (1) torta (1) trend (47) Tréning (2) turo (1) turorudi (1) turotorta (1) Védelem (1) vega (3) vegan (1) vendegblogger (3) Winter (1) zab (1) zabkeksz (1) zoldsegle (1)

Beszámolóm címe lehetne akár „Minőségi, egészséges alapanyagokból hamburgert, figyelve az ételallergiában szenvedőkre?” is, de ne szaladjunk ennyire előre. Kezdjük a legelejéről...

Kellemes meglepetést okozott a XIII. kerületi Petra’z étterem. Szerintem sokan vagyunk úgy, hogy szeretnék egészségeset és egyben finomat enni. Netán valamilyen ételallergiában (is) szenvedünk (pl.: gluténérzékenység). Esetleg néha csak úgy elfogyasztanánk egy finom hamburgert bűntudat nélkül. Nem mellesleg az embernek nincs is mindig ideje főzni.

Velem számtalanszor megtörtént, hogy este elmentem volna vacsorázni, de mindezt úgy, hogy figyelek a kalóriatartalomra és a hozzávalók minőségére. Hányszor esünk abba a hibába, hogy az edzőterembe 1-2 órát keményen dolgoztunk, majd megéhezünk és a szervezetünk energia pótlásért kiált. Ekkor úgy érezzük, hogy most mindent szabad, hiszen órákat szenvedtünk, megérdemeljük a jutalmat. Mi mégis megálljt parancsolunk magunknak. Elkezdünk gondolkozni, hol is tudnánk enni zsírmentesen, friss alapanyagokból, megfelelő tápanyag és fehérje tartalmú ételt.

Nem mellesleg sajnos a XXI. század népbetegsége az ételintolerancia. Gluténérzékenység vagy laktózérzékenység. Nagyon nehéz olyan helyet találni, ahol ez alapján is tudunk valamilyen finomságot választani.

Szerencsére rátaláltam a Petra’z gyorsétteremre. Pár hete edzés után tartottam hazafele, amikor megpillantottam egy külsőleg nem túl feltűnő helyet, Petra’z néven. Hazaérve azonnal rákerestem, hogy miről is van szó, mivel elég jól ismerem a környéket, de még nem találkoztam ezzel a kis étteremmel.



Nagy volt az öröm, amikor megtudtam, hogy végre nyílt egy olyan gyorsétterem, ahol egészséges hozzávalókkal dolgoznak, és még az ételérzékenységben szenvedőkre is figyelnek. Az egyszerű és felhasználóbarát honlapon meg is néztem az étlapot, ahol 6 csoportra bontották az ételeket. Levesek, egytálételek, wrapek, burgerek, saláták és desszertek. Minden finomsághoz oda van írva, hogy mit tartalmaz, illetve ételérzékenyek számára, hogy fogyaszthatják-e. Egyedül a kalóriatartalom feltüntetését hiányolom, viszont ezt az étteremben már pótolták.

Már nagyon kíváncsi voltam, tényleg hozza-e a kívánt színvonalat a Petra’z. Egy péntek este el is mentem kipróbálni.

Ahogy korábban említettem, kívülről egy átlagos helynek tűnik. Megközelíthetőség szempontjából rendben van, akad – bár véges számú – parkolóhely is. Ahogy betértem, kedvesen fogadtak. Jobb oldalt jó pár magasított asztal és szék (egy kicsit furcsa, hogy nem a megszokott, normál magasságú asztalok – de ez egy gyorsétterem, ne felejtsük el). Velünk szemben a kiszolgálópult egy üvegfallal leválasztva, ahol kiválaszthatjuk, hogy mit is együnk. Mindent előttünk, helyben készítenek. Pár perc hezitálás után döntöttem, grillezett lazac steaket választottam grillezett zöldséggel (kb.: 280 kcal). Árban nagyjából ugyanabban az 1000 – 1600 forintos sávban mozognak az ételek, legyen szó akár főételről vagy desszertről. Az adagok méretéhez képest egy kicsit magasnak tartom az árakat, de ezt az alapanyag minősége részben ellensúlyozza.

Sajnos elég sokat kellett várni, míg elkészült amit rendeltem (de inkább várok – gondoltam –, csak legyen finom). Nem töltöttem tétlenül ezeket a perceket, tanulmányoztam, kik is járnak ide. Elég változó. Fiatalok, középkorúak, de javarészt láthatóan a sportot szerető, alakjukra figyelő emberek.



Végre megérkezett a várva várt lazac steak. Külsőre étvágygerjesztő volt, az illata is magával ragadott. Az adag méretétől – mint korábban már megjegyeztem – nem estem le a székről, de egy nőnek elegendő lesz. Férfiaknak már nem biztos. A sült zöldségek finomak, frissek, ropogósak voltak, az ízek harmonizáltak egymással. Valamilyen sárgás szósszal öntötték le (külön nem tüntették fel, de érezhetően diétás mártásról beszélünk). Nem derült ki pontosan, hogy mi volt az, de nagyon ízlett. A lazacot puhára és omlósra készítették, pont megfelelően átsütve. Egy citromszelettel díszítve tálalták. Nem csak külsőleg volt kívánatos a vacsorám, hanem ízvilágában is. Kalóriatartamából fakadóan egy könnyű vacsorának tökéletes, sőt, különösen ajánlott, de lehet ebédre már kevés lenne, ha az ember utána még a munka mellett egy lendületes edzésre is vállalkozna.

Zárásképpen állíthatom, hogy ha valaki szeretne finomat, egészségeset enni akár ebédre, akár vacsorára, akkor bátran tegye próbára a Petra’z gyorséttermet. Ráadásul nem győzöm hangsúlyozni, az ételérzékenyek is bátran kipróbálhatják.

Összességében az alábbi pontokat adnám az ételre:

  • Íz: 5
  • Látvány: 5
  • Adag: 3,5
  • Ár/érték arány: 4
  • Fitnesz faktor: 5


Gymer pont: 4,5 (Különösen ajánlott!)

Konklúzió: Én mindenképpen visszatérek még az étterembe a közeljövőben és kipróbálok más ételeket is.

#Gymer #Gymerblog #Bonappetit #Teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://gymer.blog.hu/api/trackback/id/tr218066306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása