Kövess minket!
Keresés
Szerzők
Kategóriák

Címkék

afonya (1) ananaszle (1) Ankle (1) Asics (1) bio (1) Boka (1) Bokaszorító (1) brownie (3) búzafűlé (1) céklalé (1) cleaneating (48) Combat (1) Compression (1) csiga (1) cukormentes (5) dieta (62) edzes (1) egeszseg (40) elsohet (1) elsonap (2) etteremteszt (1) fagyi (1) fánk (1) felkeszules (1) Fiametta (1) Fit-Active (1) Futás (3) gastro (66) gasztro (62) Gloves (1) glutenmentes (4) harmadikhet (7) harmadiknap (2) harmincadiknap (1) harmincegyediknap (1) harmincharmadiknap (1) harminchatodiknap (1) harminckettediknap (1) harminckilencediknap (1) harmincnegyediknap (1) harmincnyolcadiknap (1) harmincotodiknap (1) hatlapos (1) hatodikhet (6) hatodiknap (1) hetediknap (1) Hideg (2) huszadiknap (1) huszonegyediknap (1) huszonharmadiknap (1) huszonhatodiknap (1) huszonhetediknap (1) huszonkettediknap (1) huszonkilencediknap (1) huszonnegyediknap (1) huszonnyolcadiknap (1) huszonotodiknap (1) Hyperwarm (1) Ízületvédelem (1) kakaos (1) Kesztyű (1) kilencediknap (1) Knee (1) kocka (1) Kompressziós (1) light (60) masodikhet (7) masodiknap (1) Megelőzés (1) miri (69) muffin (1) My protein (2) Nadrág (1) negyedikhet (8) negyediknap (2) negyvenediknap (1) Nike (2) nyolcadiknap (1) otodikhet (8) otodiknap (1) paleo (3) PinkCadillac (1) pite (1) Pro (2) recept (65) répalé (1) review (7) rudi (1) sajttorta (2) Sleeve (1) SpartanRace (2) Sportsérülés (1) Steinberger (5) stories (2) szilvas (1) tábor (1) Tél (2) Térd (1) Térdszorító (1) Tights (1) tisztitókúra (5) tizediknap (1) tizenegyediknap (1) tizenharmadiknap (1) tizenhatodiknap (1) tizenhetediknap (1) tizenkettediknap (1) tizenkilencediknap (1) tizennegyediknap (1) tizennyolcadiknap (1) tizenotodiknap (1) torta (1) trend (47) Tréning (2) turo (1) turorudi (1) turotorta (1) Védelem (1) vega (3) vegan (1) vendegblogger (3) Winter (1) zab (1) zabkeksz (1) zoldsegle (1)

Ha decemberben megnéznénk az internetes keresések statisztikáját, akkor a top 10-ben tuti benne lenne a recept szó vagy olyan sütemények neve, mint például a zserbó, esetleg a bejgli. Ezzel szemben, ha a januári statisztikákat fürkésznénk, akkor megkockáztatom, hogy az első 5 bejegyzés között szerepelne a diéta vagy fogyókúra keresőszó.

De miért is hízunk az ünnepi szezonban?

Tehetünk-e valamit ellene?

Talán közhelynek tűnhetnek ezek, de ha egy kicsit odafigyelnénk, akkor a fent említett kérdéseket fel sem kellene tennünk az ünnepek után. Nyilván nem az a javasolt megoldás, hogy míg a család többi tagja majszolja a cukros süteményeket és a zsíros sülteket, mi sanyargassuk magunkat és sóvárogjunk a finom falatok után.

Az első kérdésre a válasz talán túl egyszerűnek tűnhet. Nyilvánvalóan, ha esetlegesen évközben mindenféle diétákkal küzdöttünk és most úgy érezzük, hogy bármit megengedhetünk magunknak, akkor a hatalmas adag kacsasült krumplipürével pillanatok alatt eltűnik az ünnepi asztalról. Majd hirtelen azon kapjuk magunkat, hogy „a jól megérdemelt” harmadik szelet bejglinket majszoljuk. A másik indok szintén biztosan ismerősen csenghet: családi látogatások. Nem kell meglepődnünk, ha a 3 napos családi vendégség után (mindent meg kell kóstolni, hogy senki ne sértődjön meg) a mérleg 3 kilóval többet mutat. De van egy jó hírem! Ennek egy része vízmegkötés. Azt jelenti, hogy a megemelkedett szénhidrátbevitel hatására a sejtek az átlagosnál jobban telítődnek vízzel, ezért feszül a nadrág. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem hízunk, de a vízmegkötésnek is szerepe van és talán a feszülő nadrág nem jelent plusz 5 kilót, maximum 3-t.



Mit tegyünk ellene? Alapigazság, ha ügyelnénk a mértékletességre és az elfogyasztott ételek minőségére, akkor nem is lenne szükségünk januári fogadalomra.




1. Az alkohol: Figyeljünk, oda,mert magas a kalória tartalma, tartós vízvisszatartáshoz vezet, és gátolja a zsírbontás folyamatát.




2. Minőségi desszertek: A blogra is igyekszem olyan recepteket feltenni, amelyeknek köszönhetően nem kell lemondani a karácsonyi bejgliről, szaloncukorról vagy kuglófról. Csak az alapanyagokra kell figyelni, ne használjunk cukrot vagy finomított lisztet ételeinkhez!




3. Alacsony kalóriás főételek: A hagyományos karácsonyi fogásokat el lehet készíteni diétásabb változatban is. Például fogyasszunk sok halat, nem csak vitaminban gazdag, de kalória tartalma is alacsonyabb. De krumplipüré helyett választhatunk inkább édesburgonya köretet is.




4. Mozgás: A mozgást se felejtsük el! Pihenjünk ki az elmúlt évet, a hosszan eltöltött edzőtermi órákat, de ez ne legyen egyelő a két kanapé közti ingázással. Sétáljunk nagyokat a természetben, nem csak feltölt minket, de a friss levegő jót tesz az egészségünknek is.




5. Csak mértékkel: Ne együnk csak azért, mert előttünk van! Ahogy már említettem, a mértékletesség az egyik kulcsa az ünnepi időszaknak.




6. Megfelelő adag: Csökkentsük az adagokat. Kisebb tányérra kevesebbet szedjünk.




7. Fontos az egyensúly: Ne koplaljunk, az is veszélyes lehet, mivel megzavarja a normális étkezési ritmust és könnyen habzsolásba fordulhat át.




8. Vitaminok, rostok: Ne feledkezzünk meg a gyümölcsökről, zabról, vitaminokról, melyek beindítják az emésztést és segítenek az elfogyasztott ételek lebontásában.


Ha ezt a pár tanácsot megfogadjátok, akkor lelkiismeret furdalás nélkül élvezhetitek az ünnepi időszakot és utána se kell kétségbeesetten az edzőterembe szaladnotok a plusz kilók miatt, vagy őrült diétába kezdenetek az elfogyasztott sok egészségtelen étel miatt.

Természetesen nem kell diétázni ebben az időszakban. Ne feledjétek, a kulcsszó a mértékletesség!

A bejegyzés trackback címe:

https://gymer.blog.hu/api/trackback/id/tr488155988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.