Kövess minket!
Keresés
Szerzők
Kategóriák

Címkék

afonya (1) ananaszle (1) Ankle (1) Asics (1) bio (1) Boka (1) Bokaszorító (1) brownie (3) búzafűlé (1) céklalé (1) cleaneating (48) Combat (1) Compression (1) csiga (1) cukormentes (5) dieta (62) edzes (1) egeszseg (40) elsohet (1) elsonap (2) etteremteszt (1) fagyi (1) fánk (1) felkeszules (1) Fiametta (1) Fit-Active (1) Futás (3) gastro (66) gasztro (62) Gloves (1) glutenmentes (4) harmadikhet (7) harmadiknap (2) harmincadiknap (1) harmincegyediknap (1) harmincharmadiknap (1) harminchatodiknap (1) harminckettediknap (1) harminckilencediknap (1) harmincnegyediknap (1) harmincnyolcadiknap (1) harmincotodiknap (1) hatlapos (1) hatodikhet (6) hatodiknap (1) hetediknap (1) Hideg (2) huszadiknap (1) huszonegyediknap (1) huszonharmadiknap (1) huszonhatodiknap (1) huszonhetediknap (1) huszonkettediknap (1) huszonkilencediknap (1) huszonnegyediknap (1) huszonnyolcadiknap (1) huszonotodiknap (1) Hyperwarm (1) Ízületvédelem (1) kakaos (1) Kesztyű (1) kilencediknap (1) Knee (1) kocka (1) Kompressziós (1) light (60) masodikhet (7) masodiknap (1) Megelőzés (1) miri (69) muffin (1) My protein (2) Nadrág (1) negyedikhet (8) negyediknap (2) negyvenediknap (1) Nike (2) nyolcadiknap (1) otodikhet (8) otodiknap (1) paleo (3) PinkCadillac (1) pite (1) Pro (2) recept (65) répalé (1) review (7) rudi (1) sajttorta (2) Sleeve (1) SpartanRace (2) Sportsérülés (1) Steinberger (5) stories (2) szilvas (1) tábor (1) Tél (2) Térd (1) Térdszorító (1) Tights (1) tisztitókúra (5) tizediknap (1) tizenegyediknap (1) tizenharmadiknap (1) tizenhatodiknap (1) tizenhetediknap (1) tizenkettediknap (1) tizenkilencediknap (1) tizennegyediknap (1) tizennyolcadiknap (1) tizenotodiknap (1) torta (1) trend (47) Tréning (2) turo (1) turorudi (1) turotorta (1) Védelem (1) vega (3) vegan (1) vendegblogger (3) Winter (1) zab (1) zabkeksz (1) zoldsegle (1)

A reggeli az egyik legfontosabb része az egészséges, kiegyensúlyozott étrendnek, és ha helyesen választjuk meg a reggel fogyasztott ételeket, az elősegítheti a zsírégetést is. Ezt a tényt kutatásokkal is alátámasztották.

A megfelelő étrend és a testmozgás jótékony egészségügyi hatásait számtalan felmérés bizonyítja, hiányuk ugyanis növelheti az elhízás és egyes krónikus betegségek kialakulásának (cukorbetegség, daganatos betegségek) kockázatát.

A kalóriacsökkentés érdekében gyakran üres gyomorral indulsz útnak?

Sokan elhagyják a reggelit az étrendjükből, mert úgy gondolják, ha kivesznek egy étkezést, akkor gyorsabban elérik a kívánt testsúlyt. Pedig épp az ellenkezőjét érik el ezzel. Üres gyomorral a szervezet nem tud majd eltelni az ebéddel, ezért az esti órákban a hiányzó kalóriák pótlására sürget majd, többet eszel, pedig ilyenkor már csak kisebb adagot szabadna fogyasztani. Ezzel épp a kívánt hatás ellenkezőjét éred el, nem beszélve arról, hogy reggeli hiányában testi és szellemi teljesítményed is romlani fog. Nem fogsz tudni koncentrálni az iskolában, munkahelyeden.

Az egészséges falatok azonban biztosítják, hogy napközben se törjön rád az éhséghullám. Néhány típusuk pedig a zsírégetésben is segíti szervezeted, így már a korai órákban felgyorsíthatod anyagcserédet.

Kezdd a napot a következő fogások valamelyikével!


1. Frissen facsart narancslé

250 ml narancslé a napi ajánlott bevitel kétszeresét fedezi, és mivel vízben oldódó fajta, igyál mellé egy pohár vizet is, hogy segítsd a felszívódását. Az Arizonai Egyetem kutatói szerint azok, akik elegendő C-vitamint fogyasztanak, 30%-kal több zsírt égetnek az edzés során, mint azok, akik hiányt szenvednek benne.


2. Gyümölcstál idénygyümölcsökből



A gyümölcsből készült reggeli elkészítése alig igényel néhány percet, azonban minden évszakban változatos. Az éhgyomorra elfogyasztott almánál, banánnál, körténél nincs jobb méregtelenítő, salakanyagot oldó táplálék. Seprűként sodorja magával a lerakódott méreganyagokat, emellett vízhajtó hatással is rendelkezik. Egész napra biztosítja a gyorsabb anyagcserét, így nem adsz esélyt a táplálékok zsírpárnákká alakulásának.


3. Tejtermékek: natúrjoghurt, túró, krémsajt



Tökéletes emésztés, gyors zsíranyagcsere: ezt kínálják a savanyított tejtermékek. A bennük található jótékony baktériumok megtisztítják a bélrendszert a salakanyagoktól, az egészséges zsírsavaik pedig csökkentik a koleszterinszintet. A fehérjék gondoskodnak ajóllakottság érzéséről. Az egyik kedvenc reggelim a következő: 100 g zsírszegény túróhoz keverj 2 evőkanál natúr joghurtot. Édesíts természetes édesítőkkel, majd pár szem gyümölcsöt és zabpelyhet keverj el benne. Kiváló energiaforrás egész napra, amellett, hogy nagyon finom.


4. Zab

A zabból készült finomságok: zabszelet, zabkása, zabpehely joghurttal és gyümölccsel. A zabpehely nagyon gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, ráadásul javítja az emésztést és segít a méregtelenítésében. A legjobb pedig, hogy teltségérzetet okoz, így nagyon sokáig nem leszel éhes, és nassolni sem akarsz majd. Ha gyümölccsel kiegészíted, akkor a szükséges vitaminokkal is feltöltöd szervezeted.


5. Turmix



Egy finom turmix elegendő löketet ad a reggeli induláshoz, ami kitart a tízórai-ig. Magas a rosttartalma, és a gyümölcsben lévő szénhidrát biztosítja az energiát. Továbbá: a piros bogyós gyümölcsök flavonoidokban gazdagok, antioxidáns hatásúak, a sárga gyümölcsök pedig C-vitamin tartalmuknak köszönhetően fokozzák a zsírégető hatást . Mixelheted szója-, rizs-, mandula-, vagy alacsony zsírtartalmú tehéntejjel, attól függően is, hogy milyen jellegű diétán vagy.


6. Tojás

A tojás számos hasznos tápanyagot tartalmaz. A tojásfehérje teljes értékű fehérjeforrás, és megtalálható benne az összes olyan aminosava, melyet az emberi szervezet önállóan nem tud előállítani. A tojásban található többek között E-vitamin, D-vitamin, és A-vitamin is. Ráadásul még B2-, B12-vitamint és folsavat is tartalmaz. Az alacsony kalória és a nagy energiatartalma miatt egész délelőttre eltelít, így eszedbe sem jut majd nassolnivaló után kutatni, és a fogyásban is segít: egy kutatás eredményei szerint a reggelire elfogyasztott két tojás hatvanöt százalékkal nagyobb testtömegleadáshoz vezethet.


7. Fehérjés palacsinta/gofri



Ha már reggel valamilyen édes finomságra vágysz, akkor a fehérjeporból készített palacsinta vagy gofri a tökéletes választás. Gyümölccsel, cukormentes lekvárral vagy túróval megfelelő energiát biztosít egész napra.


8. Teljes kiőrlésű vagy szénhidrát csökkentett kenyérből szendvics



Ha szereted a szendvicseket, akkor reggelire megengedhetsz magadnak egy szelet teljes kiőrlésű kenyeret zöldségekkel és egy kis sajttal. De azért ne vidd túlzásba, hiszen kalóriatartalma megegyezik a hagyományos készítményekével. Ennek ellenére mégis a teljes kiőrlésű változatot érdemes választani, mivel az ilyen termékekben jóval több ásványi anyag, nyomelem és laktató ballasztanyag található.

#Egészségesen finomat #Miri

A bejegyzés trackback címe:

https://gymer.blog.hu/api/trackback/id/tr908094522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.